Wyjeżdżasz za granicę, wybrałeś cel podróży, a teraz musisz wybrać hotel. Dziesięć lat temu prawdopodobnie odwiedziłbyś swojego lokalnego agenta turystycznego i zaufałbyś osobistym poradom udzielonym przez tak zwanych „ekspertów”. 21-wieczny sposób wyboru i rezerwacji hotelu jest oczywiście w Internecie, za pośrednictwem stron internetowych podróży.

Ale jak przesiewać przez niesamowite opcje w ofercie? A co ważniejsze, czy naprawdę ufasz zdjęciom i opisom hoteli, które przyznali sobie z motywacją otrzymania rezerwacji?

Opinie podróżników mogą być pomocne, ale musisz zachować ostrożność. Często są stronnicze, czasami nieaktualne i mogą w ogóle nie służyć twoim interesom. Skąd wiesz, że funkcje ważne dla recenzenta są dla Ciebie ważne? Potem pojawia się problem motywacji recenzenta. Im więcej czytasz, tym więcej dostrzegasz, jak mają skłonność do skupiania się na skrajności opinii. Na jednym końcu masz gniewnych recenzentów z toporami do zgrzytnięcia; z drugiej strony zachwyciłeś gości, którzy hojnie wychwalają niewiary.

Nie zdziwisz się, gdy dowiedzą się, że hotele czasami publikują własne świetliste recenzje lub konkurencyjne linie, by mieć szansę rzucenia konkurencji na złe recenzje. Rozsądne jest rozważenie tego, co jest dla Ciebie ważne przy wyborze hotelu. Następnie powinieneś wybrać katalog hoteli online, który daje aktualne, niezależne, bezstronne informacje, które naprawdę mają znaczenie.

Oto kilka kluczowych faktów, o których należy pamiętać:

1. Lokalizacja: jeśli jest ważne, że twój hotel jest na przykład na plaży, w pobliżu parku rozrywki lub dogodny dla lotniska, to lokalizacja jest najważniejsza. Każdy porządny katalog powinien zawierać mapę lokalizacji hotelu i jego otoczenia. Powinny istnieć mapy odległości do oferowanego lotniska, a także pewna forma interaktywnej mapy.

2. Styl: ważne jest, aby wybrać hotel, który sprawia, że ​​czujesz się komfortowo – nowoczesne lub tradycyjne meble, wystrój lokalny lub międzynarodowy, formalny lub zrelaksowany. Idealny katalog hotelowy powinien dać ci znać o dostępnych opcjach.

3. Restauracje, kawiarnie i bary: lokalny kolor jest świetny, ale hotelowe restauracje i bary mogą odgrywać ważną rolę w twoim pobycie. Powinniście być świadomi wyboru, stylu i tego, czy są inteligentni, czy nieformalni. Dobry raport hotelowy powinien ci to powiedzieć, a zwłaszcza o obiektach śniadaniowych.

4. Wyposażenie sypialni: powinieneś zawsze starannie rozważyć rodzaj potrzebnych udogodnień w swojej sypialni i znaleźć hotel, który ma te, które uważasz za ważne. Strona internetowa katalogu hoteli powinna uwzględniać takie kwestie, jak: rozmiar łóżka, dostęp do Internetu (jego koszt, czy jest WIFI lub przewodowe połączenie szerokopasmowe), bezpłatne udogodnienia, widoki z pokoju i luksusowe oferty, takie jak menu poduszek lub menu kąpieli, wybór pokoje dla palących lub niepalących

Te rzeczy naprawdę mają znaczenie i każdy przyzwoity katalog hotelowy powinien dać ci tego rodzaju porady na temat sypialni – nie tylko liczbę pokoi, która jest zwykle opcja!

5. Udogodnienia dla dzieci: ważniejsze dla podróżujących w rodzinie niż dla podróżujących służbowo, powinieneś dowiedzieć się, jak przyjazny dziecku jest hotel z katalogu i podjąć decyzję. Warto zwrócić uwagę na to, czy hotel oferuje usługę opiekunek dla dzieci. Dla podróżujących w interesach, którzy chcą uciec od dzieci, jest to oczywiście bardzo ważne – być może hotel, który nie jest przyjazny dzieciom, byłby bardziej odpowiedni!

6. Obiekty rekreacyjne: strona powinna oferować szczegółową analizę usług wypoczynkowych w hotelu – spa, basen, siłownię, saunę – a także szczegóły innych obiektów w pobliżu, takich jak pola golfowe.

7. Potrzeby specjalne: strona katalogu hotelowego powinna doradzać odwiedzającym hotelowi w zakresie specjalnych usług i zasad dostępności. Chociaż nie dotyczy to każdego odwiedzającego, dla niektórych jest to absolutnie niezbędne.

Wreszcie, co najważniejsze, zespół hotelowej kontroli jakości powinien regularnie odwiedzać dany hotel, spotykać się z personelem, spać w sypialni i próbować jedzenia. Powinni doświadczyć hotelu jako gość hotelowy i dopiero wtedy są w stanie napisać o hotelu.